10 dôvodov prečo sa netrápiť a zveriť svoj obchod online agentúre

Online agentúra

Rýchly pôrod a veľké oči – dva rysy, ktoré charakterizujú novú vlnu podnikania na internete. Doba online biznisu praje a človek má od prírody sklony k romantizovaniu. Obchod je ale drsná aréna.

Magazín Forbes prednedávnom zverejnil článok o mýtoch, ktoré majú čerství (a rýchlo sa množiaci) majitelia e-shopov o biznise. V skratke: len nadšenie a motivačné heslá trénerov nestačia. Mýtami sú väčšinou aj tvrdenia, že nepotrebujete žiadny štartovný kapitál alebo že online podnikaniu sa môžete venovať po večeroch pomimo svojej hlavnej roboty. Časom však zabŕdnete do bahna, z ktorého potrebujete elegantne vytiahnuť. Na scénu prichádza online agentúra.

  1. Rýchlosť. Prečo starý murár kladie tehly vedľa seba oveľa rýchlejšie a má stenu rovnejšiu ako mladý učeň? Pretože to má v ruke. Pravidlo platiace naprieč všetkými odvetviami ľudskej činnosti. Pracovníci agentúry majú vo svojom obore veľké skúsenosti a nepotrebujú už skúšať nové veci alebo stratégie. Čas dokážu využiť efektívne – a majú ho veľa.
  2. Nový pohľad na vec. Menší podnikatelia môžu byť často ovplyvnení rodinou alebo povzbudzujúcim okolím. Ostatne, chyby robia aj veľké manažmenty nadnárodných korporácií. Nezainteresovaný marketér sa na vec snaží nazerať z hľadiska obyčajného zákazníka. A môže prísť s nápadmi, ktoré by iného človeka nikdy nenapadli.
  3. Experti na rôzne oblasti. Máte pocit, že jeden človek zvládne naprogramovať webstránku, obstarať na ňu pohľadnú grafiku, zmysluplne otextovať produkty a na dôvažok všetko efektne spropagovať? Realita vás asi sklame. Dá sa ovládať veľa vecí, ale nie všetko na špičkovej úrovni. Napríklad taká tvorba mobilných aplikácií znie ako lukratívna činnosť, v lepších agentúrach týchto programátorov určite nájdete, ale nechcite od nich, aby vám navrhli logo alebo vymysleli reklamné slogany do kampane. Deľba práce, priatelia.
  4. Nástroje a technológie. Zabehnutá agentúra má bohaté portfólio nástrojov. Mnoho z nich sú platené veci, trebárs za sledovanie pozícií kľúčových slov alebo za monitorovanie rankov stránky v určitých systémoch sa môžu platiť celkom mastné sumy. Určite by ste sa nemali obracať len na „profíkov“, ktorí majú všetko zadarmo. Áno, nástroje zadarmo sú skvelé, ale majú svoj strop. A potom sú tu užitočné free veci ako trebárs obyčajný Google Analytics, z ktorého vám však niektoré informácie vytiahne len ozaj skúsený data miner.
  5. Zlé skúsenosti. S týmto sa žiadna firma nebude pýšiť a už vôbec nie marketingová. No v každom biznise prichádzajú aj neúspechy a kampane, ktoré nevyšli podľa predstáv. Presne podľa niecheánskeho hesla – čo vás nezabije, to vás posilní. Agentúra, ktorá si prešla bahnom a už sa v minulosti spálila, vie dnes oveľa lepšie, ktorou cestou sa nepúšťať. Krvou zaplatené skúsenosti – ktoré greenhorn na trhu nemá.
  6. Efektívne náklady. Skúsený tím to vie: kedy, kde a koľko treba investovať. Žiadne pokusy a omyly. Starý marketér sa nenechá nachytať na bezcenných predražených ponukách, ktorými sa internet len tak hemží a ktoré do sietí lapajú neskúsených podnikateľov. Výsledky kampaní musia byť naviac presne merateľné a zdôvodniteľné.
  7. Už žiadna kostrbatosť a klišé. Môžete mať pocit, že čo je na tom – napísať pár popiskov do služby AdWords alebo napísať pútavý status na sociálne siete. Medzi amatérom a profesionálom je však veľký rozdiel a publikum to intuitívne vníma. Áno, vaša práca môže byť nezaujímavá a nudná, hoci vy sami to nepozorujete.
  8. Znalosť konkurencie. Trhy sú rôzne a nie všetko funguje všade. Riešenia a kampane treba šiť na mieru. A čerstvá ryba v rybníku sa nevyzná tak ako starý kapor marketér.
  9. Preskočíte roky štúdia. Expertom na SEO služby môže byť každý. Ale len rokmi (a slzami zmiešanými s krvou a potom) sa naučíte drobné subtílnosti problematiky. Základy obsiahnete ľahko, trebárs aj z článkov podobných tomuto. No k ovládnutiu remesla vás privedie len dlhoročná prax – a presne to môže novému podnikateľovi chýbať.
  10. Môžete sa niečo naučiť. Vedomosti sú zbraň… alebo zlatý kľúč od slobody. Od profíkov sa môžete veľa naučiť a jedného dňa si budete vedieť časť agendy obstarať aj sami. V každom prípade – slušná online agentúra s vami detailne konzultuje, vysvetľuje a nič nezamlčiava.

Tenká línia medzi amatérom a profesionálom