Nedovoľte osamelosti, aby sa zmenila na chorobu

Osamelosť

Osamelosť môže byť príjemná, ale aj bolestivá. Všetko s mierou. Čo robiť, keď sa cítime osamelí?

  1. Neobviňujte seba. Všetko by sa iba zhoršilo a nemá to aj tak zmysel.
  2. Nájdite si priateľa – nečloveka. Napríklad psíka, dobrú knižku, jedlo, obľúbený program v TV.
  3. Snažte sa nadviazať spojenia s inými ľuďmi. Nikto nie je taký ako vidí sám seba – a takých ako ste, je svet plný.
  4. Zabavte sa kreatívnou činnosťou. Čímkoľvek jednoduchým, zložitým, hlavne uspokojujúcim.
  5. Pomôžte niekomu v núdzi. Pomáhanie navodzuje skvelý pocit užitočnosti.
  6. Snažte sa povzbudiť iného človeka, ktorý sa cíti tiež osamelý. Tým, že ukazujete pozitívnu tvár iným, ukazujete ju aj sebe.
  7. Choďte von, hľadajte podujatia s veľa ľuďmi. Napríklad športové, kultúrne, zábavné akcie.
  8. Napite sa poriadne piva. Osamelosť to môže zahnať a ešte si nájdete nových kamarátov v krčme.
  9. Spievajte. Len tak, sám pre seba.